![](https://emba.inepan.pl/wp-content/uploads/Andrzej-Blikle-2016-w-kawiarni-2-1-180x180.jpg)
prof. dr hab. Andrzej Blikle
Profesor w Instytucie Podstaw Informatyki PAN, członek Europejskiej Akademii Nauk (Akademia Europaea) członek honorowy i były prezes Polskiego Towarzystwa Informatycznego. W latach 1990-2010 prezes zarządu A. Blikle Sp. z o.o., dziś członek rady nadzorczej. Członek blisko 30 organizacji w tym Komitetu Mazowieckiej Nagrody Jakości, Rady Języka Polskiego PAN i Rady Fundacji FOR. Prezes stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych i honorowy prezes Centrum im. Adama Smitha. „Człowiek Jakości Roku 2010” przyznany przez Kongres polskich Menedżerów Jakości ISO POLAND 2011. Prowadzi własną firmę doradczą.
![](https://emba.inepan.pl/wp-content/uploads/LB-Foto-01.2021-e1688119060741-180x180.jpg)
dr hab. Leszek Borowiec
Doktor habilitowany nauk ekonomicznych, specjalność: rachunkowość i finanse. Adiunkt w Katerze Finansów i Rachunkowości na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Prowadzi wykłady i szkolenia, jest konsultantem przedsiębiorstw z zakresu rachunkowości zarządczej, controllingu oraz finansów, współpracując m. in. z firmą Ernst&Young. Prowadzi badania w zakresie pomiaru efektywności organizacji z wykorzystaniem miar finansowych i niefinansowych, w szczególności działających w sektorach regulowanych (m.in. pocztowym, kolejowym). Autor ponad 80 publikacji naukowych z dziedziny rachunkowości i finansów, w tym monografii „Controlling w realizacji usług publicznych gminy” (Wolters Kluwer, 2007) oraz „Rachunek kosztów w budowaniu konkurencyjności kolejowego transportu towarów” (INE PAN, 2022). Od wielu lat współpracuje z biznesem, pełniąc kierownicze funkcje w obszarze rachunkowości i finansów. W latach 2011-2013 był Członkiem Zarządu, Dyrektorem Ekonomiczno-Finansowym w jednej ze spółek Grupy Kapitałowej PKN ORLEN, a w latach 2014-2016 pełnił funkcję Dyrektora Zarządzającego Pionem Finansów Poczty Polskiej SA. W latach 2016-2018 był Prezesem Zarządu Spółki Pocztowe Usługi Finansowe Sp. z o.o. Od 2018 do 2021 roku zasiadał w Zarządzie Spółki PKP Cargo SA. Jednocześnie pełni funkcję Członka kilku Rad Nadzorczych Spółek prawa handlowego, łącząc pracę naukowo – badawczą z praktyką gospodarczą.
![](https://emba.inepan.pl/wp-content/uploads/2016/01/wykladowcy-emba-inepan-brzezinski.jpg)
Miłosz Brzeziński
Mentor AIP Business Link, członek rady ekspertów ośrodka analitycznego THINKTANK, certyfikowany coach International Coaching Community, wykładowca akademicki. Konsultant biznesowy, współpracujący z firmami na całym świecie.
Opublikował dziesiątki artykułów dotyczących zastosowania psychologii w biznesie. Jest autorem prowokujących książek dotyczących wdrażania zmian w środowisku pracy i środowisku domowym, m.in.: „Pracować i nie zwariować”, „Biznes czyli sztuka budowania relacji”, „Życiologia”, „Jak pies z Kotem” oraz „Głaskologia”. Gościnnie pojawił się także w pozycji „Dekalog Szczęścia”, jako ekspert w zakresie porządkowania otoczenia biznesowego.
![](https://emba.inepan.pl/wp-content/uploads/caliński.png)
Piotr Caliński
Właściciel firmy „Doradztwo gospodarcze, Bezpieczeństwo biznesu”. Wieloletni pracownik struktur bezpieczeństwa wewnętrznego służby kryminalnej, przestępczości gospodarczej i dochodzeniowej, zarządzania kryzysowego i antyterroryzmu, infrastruktury krytycznej oraz doradca i praktyk biznesowy w zakresie audytu, zarządzania ryzykiem, compliance, kontroli zarządczej, ochrony informacji i danych osobowych, transparentności biznesu. Wykładowca akademicki
i szkoleniowiec w tych obszarach.
W latach 1991-2006 Komendant Centrum Szkolenia Policji w Legionowie, w okresie 2001-2004 odpowiedzialny za nadzór nad wybranymi jednostkami terenowymi Policji, współpracę z Parlamentem i Komitetem Doradczym KGP, analizę zarządzania i strategię rozwoju Policji oraz audyt Departamentu Porządku i Bezpieczeństwa Wewnętrznego MSWiA. W latach 2001 – 2006 przedstawiciel polskiej Policji w międzynarodowych instytucjach, akademiach i organizacjach kadrowo-szkoleniowych: AEPC (Stowarzyszenie Europejskich Kolegiów Policyjnych), MEPA (Środkowoeuropejska Akademia Policyjna), CEPOL (Europejska Akademia Policyjna). Autor Rządowego programu zapobiegania przestępczości samochodowej i ubezpieczeniowej. Wyróżniany polskimi odznaczeniami; Kawaler Narodowego Orderu Zasługi Republiki Francuskiej.
Zdobyte doświadczenie stało się podstawą do prowadzenia działalności w zakresie doradztwa gospodarczego i zarządzania podmiotami, firmami i organizacjami, zajmującymi się ochroną biznesową, w tym wywiadem gospodarczym i analizą ryzyka, a także sferą bezpieczeństwa wewnętrznego, ochrony terytorialnej, obiektowej, osobowej oraz ochrony informacji.
Od 2009 roku zatrudniony w Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A., gdzie stworzył, a następnie zarządzał, Biurem Audytu Wewnętrznego. W 2010 r. został Prezesem Zarządu spółki teleinformatycznej PSE Info, w Grupie Kapitałowej PSE S.A., z zadaniem przeprowadzenia jej inkorporacji. Od czerwca 2011 r. odpowiedzialny za przygotowanie Programu Antykorupcji w Grupie Kapitałowej PSE S.A., a następnie Koordynator Systemu Zapobiegania Korupcji i Nadużyciom w GK PSE S.A.; w 2016r. stworzył nową strukturę Departamentu Audytu i Bezpieczeństwa PSE SA.
Od 2016 do czerwca 2018 roku Członek Zarządu Stowarzyszenia ekspertów ds. przeciwdziałania oszustwom, nadużyciom gospodarczym i korupcji – ACFE (Międzynarodowe Stowarzyszenie Ekspertów ds. Przeciwdziałania Oszustwom, Nadużyciom Gospodarczym i Korupcji) Poland Chapter #183.
![](https://emba.inepan.pl/wp-content/uploads/zdjęcie-rafał-cieslik1-180x180.jpg)
dr Rafał Cieślik
Doktor ekonomii w zakresie nauk o zarządzaniu, adiunkt w Katedrze Finansów i Rachunkowości. Działalności dydaktyczno-naukową koncentruje głównie na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Należy do wąskiego grona polskich naukowców specjalizujących się w zakresie oceny wiarygodności informacji finansowej. Jako jeden z pierwszych wprowadził do polskiej nauki podstawy metodologiczne oceny „jakości zysku” oraz podstawy metodologiczne detekcji manipulacji księgowych. Autor licznych artykułów opublikowanych zarówno w kraju, jak i za granicą oraz współautor czterech monografii: „Finanse firmy, jak zarządzać kapitałem (2012)”, „Finanse organizacji gospodarczych bez tajemnic (2015)”, „Finanse firmy w decyzjach menedżerskich (2016)” oraz „Projekty inwestycyjne, Planowanie, Budżetowanie, Ocena efektywności (2016)”.
Swoją działalność dydaktyczno-naukową wzbogaca dużym doświadczeniem praktycznym zdobytym, jako konsultant w zakresie rachunkowości międzynarodowej, controllingu i finansów przedsiębiorstw. Łącząc doświadczenie praktyczne i wiedzę merytoryczną prowadzi także działalność szkoleniową i doradczą, współpracując z międzynarodowymi firmami audytorskimi oraz szkoleniowymi. Jest autorem wielu opracowań i raportów doradczych z zakresu wycen przedsiębiorstw, restrukturyzacji, połączeń przedsiębiorstw oraz projektowania przedsięwzięć rozwojowych. Jest także autorem ekspertyz z dziedziny finansów i rachunkowości przygotowywanych dla potrzeb postępowań sądowych.
Do 2016 pełnił funkcję sekretarza redakcji czasopisma naukowego „Zarządzanie. Teoria i praktyka” a obecnie jest członkiem Kolegium Redakcyjne Wydawnictwa Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie oraz członkiem Kolegium Redakcyjnego International Journal of Finance, Economics & Trade (IJFET). W roku 2015 został odznaczony przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej medalem brązowym za długoletnią służbę a w roku 2016 medalem Komisji Edukacji Narodowej.
![](https://emba.inepan.pl/wp-content/uploads/Lidia-D.-Czarkowska-foto-180x180.jpg)
dr Lidia D. Czarkowska
Adiunkt w Katedrze Nauk Społecznych Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie; dyrektor Centrum Coachingu i Mentoringu, kierownik studiów podyplomowych Coaching profesjonalny. Posiada szeroką, popartą długoletnią praktyką wiedzę z zakresu psychologii, socjologii, zarządzania, komunikacji organizacyjnej, motywacji, budowania zespołów, rozwiązywania konfliktów, coachingu oraz rozwoju potencjału człowieka. Pracuje metodami coachingowym z członkami zarządu, menedżerami najwyższego szczebla, profesjonalistami i całymi zespołami.
Z wykształcenia psycholog, socjolog i pedagog z zamiłowania taterniczka, trener, akredytowany coach i superwizor Izby Coachingu. Szczęśliwa mama czwórki dzieci. Redaktor naukowy punktowanego czasopisma Coaching Review. Autorka dwóch książek Antropologia ekonomiczna i Nowy profesjonalizm. Pod jej redakcją ukazało się osiem monografii z cyklu Coaching jako…
![](https://emba.inepan.pl/wp-content/uploads/IMG_20170427_083159-180x180.jpg)
dr Katarzyna Dębkowska
Pracownik Katedry Informatyki Gospodarczej na Wydziale Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej. Posiada bogaty dorobek badawczy i dydaktyczny w obszarze stosowania metod ilościowych w praktyce gospodarczej. Jej badania naukowe dotyczą przedsiębiorczości i szeroko rozumianej innowacyjności przedsiębiorstw. Swoją uwagę badawczą koncentruje głównie na wykorzystaniu metod statystycznych w budowaniu metodyki oceny modeli biznesu. Kolejny obszar zainteresowań naukowych i praktycznych to wykorzystanie badań typu foresight. Była członkiem zespołu badawczego przy projektach: „Foresight technologiczny «NT FOR Podlaskie 2020». Regionalna strategia rozwoju nanotechnologii” oraz „Narodowy Program Foresight – wdrożenie wyników”. Przeprowadzała badania dla Mazowieckiego Centrum Informacji Gospodarczej pod nazwą „Regionalny foresight gospodarczy. Scenariusze wzrostu gospodarczego województwa mazowieckiego”. Autorka wielu publikacji naukowych związanych z modelami biznesu, upadłością przedsiębiorstw, foresightem gospodarczy i technologicznym. Odbyła staż naukowy w Manchester Institute of Innovation Research University of Manchester. Posiada doświadczenie w praktyce gospodarczej jako członek Rady Nadzorczej jednej z białostockich spółek z o.o. Jest członkiem zarządu komercyjnej firmy badawczej – Instytutu Badań i Analiz VIVADE Sp. z o.o. – realizującej badania społeczne i gospodarcze. Członek Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją, IEEE Engineering Management Society, International Society for Manufacturing, Service and Management Engineering. Sekretarz Rady Naukowej Oddziału TNOiK w Białymstoku. Redaktor statystyczny czasopisma naukowego Engineering Management in Production and Services.
![](https://emba.inepan.pl/wp-content/uploads/grucza-bartosz-180x180.png)
dr hab. Bartosz Grucza
Pracownik Katedry Transportu Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, w latach 2013-2016 kanclerz SGH, w latach 2006-2008 kanclerz Akademii Medycznej w Warszawie i Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Absolwent SGH i wieloletni pracownik Katedry Zarządzania Projektami Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, współtwórca i wykładowca Podyplomowych Studiów Zarządzania Projektami SGH. Kierownik projektów i konsultant w dziedzinie zarządzania projektami, w tym finansowanymi ze środków UE. Członek międzynarodowej grupy ekspertów powołanej w celu doskonalenia europejskich metodyk zarządzania projektami. Menedżer, od kilkunastu lat wdrażający projekty w przedsiębiorstwach prywatnych i instytucjach publicznych. Współautor szeregu publikacji i popularnych podręczników z zakresu zarządzania i zarządzania projektami. Członek i były Prezes Zarządu Stowarzyszenia Menedżerów Projektów, członek PMI i IPMA, propagator idei zarządzania projektami w środowisku akademickim, biznesowym i społecznym.
![](https://emba.inepan.pl/wp-content/uploads/gruszka-180x180.jpg)
Marcin Gruszka
Całą karierę zawodową związany z branżą Public Relations. PRowiec największych marek technologicznych jak Allegro, PLAY, Booksy, Orange. Znany w środowisku głównie przez nieszablonowe i innowacyjne podejście do komunikacji. Doświadczony praktyk, strateg, juror prestiżowych Złotych Spinaczy, laureat wielu nagród branżowych, popularny technologiczny podcaster, nazywany w branży „ikoną” polskiego PR.
![](https://emba.inepan.pl/wp-content/uploads/michał-jasienski-e1688119243526-180x180.jpg)
dr Michał Jasieński
Absolwent UJ i Harvard University (PhD). W latach 1985-1998 studiował, prowadził prace badawcze i zajęcia dydaktyczne jako post-doctoral fellow oraz pełnił funkcje akademickie (resident tutor, assistant dean of student of Harvard Summer School) na Harvard University. Od 2005 roku, profesor nadzw. w WSB-NLU w Nowym Sączu, gdzie prowadzi wykłady nt. zarządzania innowacjami, zachowań organizacyjnych, przywództwa, modeli biznesowych oraz metod kreatywności i krytycznego myślenia. W latach 2007-9 dziekan wydziału w WSB-NLU. W latach 2010-12 oraz 2012-14 był koordynatorem projektów w ramach programu “Kreator Innowacyjności”. Założył Centrum Innowatyki WSB-NLU, zajmujące się szkoleniami i pracą badawczą w zakresie innowacyjności. Prowadził warsztaty/szkolenia nt. innowacyjności i zarządzania wiedzą w Danii, Islandii, Kazachstanie, Turcji, USA oraz w wielu firmach krajowych. W latach 2013-16 uczestniczył w międzynarodowym projekcie badawczym 7 Programu Ramowego UE nt. innowacji i modeli biznesowych. Ekspert Unii Europejskiej w ocenie projektów badawczych (2016-17). Associate Editor (Innovation area) kwartalnika Journal of Entrepreneurship, Management and Innovation oraz członek Rady Programowej Akademii Menedżera Innowacji przy Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Autor kilkudziesięciu publikacji z dziedziny biologii, metodologii, dydaktyki oraz zarządzania wiedzą i innowatyki, publikowanych w wydawnictwach krajowych i w światowej klasy pismach naukowych (m.in. Nature, PNAS USA, Scientometrics, Ecology). Współzałożyciel i vice-prezes Fundacji “Salus Publica” na Rzecz Zdrowia Publicznego oraz sekretarz zarządu Fundacji “Kyoto-Kraków” przy Muzeum Manggha w Krakowie.
![](https://emba.inepan.pl/wp-content/uploads/lipski-e1688119334632-180x180.jpg)
dr Mariusz Lipski
Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie finanse. Adiunkt w Zakładzie Zarządzania Ryzykiem Instytutu Finansów Korporacji i Inwestycji w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe w obszarze bankowości korporacyjnej, zdobyte na stanowiskach specjalistycznych oraz menadżerskich w czołowych bankach w Polsce. Obecnie zatrudniony na stanowisku Dyrektora Departamentu Klientów Strategicznych w Banku Ochrony Środowiska SA. Na co dzień w swojej pracy zawodowej specjalizuje się w analizie finansowej, ocenie ryzyka oraz ocenie projektów inwestycyjnych. Uczestniczył w licznych procesach organizacji finansowania bankowego dla czołowych instytucji w Polsce. Brał także udział w postępowaniach restrukturyzacyjnych podmiotów o istotnym znaczeniu gospodarczym. Autor lub współautor licznych publikacji z zakresu finansów, rynków finansowych oraz bankowości korporacyjnej.
![](https://emba.inepan.pl/wp-content/uploads/797B0FD1-AC5D-40F3-9379-8C9C0CB500CE_1_105_c-180x180.jpeg)
Krzysztof Manthey
Ekspert w dziedzinie komunikacji, negocjacji i rozwiązywanie konfliktów, przywództwa i zarządzania ludźmi. Doświadczony trener biznesu, coach i konsultant. Humanista, socjolog. Praktyk zarządzania i pracy z klientem.
Na przełomie milleniów związany z Agora S.A.- Grupą Radiową, jako Dyrektor Sprzedaży i Regionalny Dyrektor Sprzedaży, a także Członek Zarządu w spółkach Holdingu. Od 2004 roku pod własną marką pomaga ludziom stawać się samodzielnymi, odpowiedzialnymi, myślącymi i odważnymi liderami i specjalistami.
Na co dzień pracuje między innymi z branżą farmaceutyczną, paliwową i logistyczną, przemysłem nowych technologii, handlem, bankami i firmami ubezpieczeniowymi, branżą medyczną, mediami i firmami reklamowymi, oraz wieloma, wieloma innymi (www.manthey.pl).
Od 2006 roku nauczyciel akademicki w warszawskim Collegium Civitas, a od 2014 roku także w Instytucie Nauk Ekonomicznych PAN (eMBA i eDBA).
![](https://emba.inepan.pl/wp-content/uploads/Marczewska-180x180.jpg)
dr Magdalena Marczewska
Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Zajmuje się zagadnieniami dotyczącymi zarządzania innowacjami i technologiami oraz zrównoważonego rozwoju. Autorka książek, raportów, rozdziałów książkowych i artykułów. Trener i dydaktyk współpracujący z Uniwersytetem Warszawskim, Uniwersytetem Dzieci, Akademią Menedżera Innowacji PARP, Uniwersytetem Otwartym UW oraz przedsiębiorstwami. Uczestniczyła w projektach badawczych zleconych m.in. przez Ministerstwo Środowiska, Komisję Europejską, Światową Organizację Własności Intelektualnej, Urząd Patentowy RP oraz Narodowe Centrum Nauki, w tym w 6 projektach pełniła rolę lidera projektu. Beneficjentka licznych międzynarodowych programów badawczych i edukacyjnych, m.in. na University of Kentucky, London School of Economics and Political Science, University of Padova, Vienna University of Economics and Business, Harvard Business School, University of Ferrara i Lund University. Od 2020 Dyrektor Operacyjny, a wcześniej Specjalista ds. Strategii i Rozwoju (od 2015) w eksportowej firmie z sektora spożywczego. Ekspert Komisji Europejskiej, PARP, Komitetu Technicznego nr 270 ds. Zarządzania Środowiskiem przy Polskim Komitecie Normalizacyjnym oraz EIT Food.
![](https://emba.inepan.pl/wp-content/uploads/mazurek_D-180x180.jpg)
mgr inż. Dariusz Mazurek, MBA
Przedsiębiorca, manager i konsultant z ponad 30 letnim doświadczeniem w usprawnianiu działalności operacyjnej przedsiębiorstw. Założyciel i szef Digit.on – firmy specjalizującej się w transformacji cyfrowej organizacji. Doświadczenie zawodowe zdobywał w pracy dla globalnych firm doradczych (Deloitte, PwC) oraz korporacji technologicznych (IBM, Unisys, DXC Technology, Capgemini). Prowadził zajęcia dla studentów EMBA UW i University of Illinois oraz SGH, Akademii Leona Koźmińskiego, Politechniki Lubelskiej. Obok projektów doradczych i wdrożeniowych, prowadzi warsztaty i szkolenia dla kadry zarządczej oraz konsultantów i specjalistów.
![](https://emba.inepan.pl/wp-content/uploads/2016/01/wykladowcy-emba-inepan-moczydlowska.jpg)
prof. dr hab. Joanna Moczydłowska
Profesor doktor habilitowana w dziedzinie nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu, doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie psychologia. Absolwentka KUL i SGH. Odbywała staże naukowe w Uniwersytecie Katolickim w Mediolanie i w Uniwersytecie Bocconi. Konsultantka w obszarze doradztwa personalnego oraz diagnozy relacji w organizacjach. Jako nauczyciel akademicki współpracuje z Politechniką Białostocką, Uczelnią Łazarskiego, Uniwersytetem Medycznym w Białymstoku. Stały ekspert Fundacji Technotalenty oraz Instytutu Zarządzania w Ochronie Zdrowia. Autorka bestsellerów wydawniczych takich jak: Zarządzanie kompetencjami zawodowymi a motywowanie pracowników, Zachowania organizacyjne, Zarządzanie zasobami ludźmi, Nowe koncepcje zarządzania ludźmi i wielu innych prac naukowych oraz popularnonaukowych dotyczących psychologicznych aspektów zarządzania i przedsiębiorczości. Uczestnik licznych projektów badawczych, w tym międzynarodowego programu ASSESS: Integration of Vulnerable Migrant Groups.
![](https://emba.inepan.pl/wp-content/uploads/orłoś-e1691666072284-180x180.jpeg)
Maciej Orłoś
Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza oraz London Academy of Music and Dramatic Art. Od 1991 roku przez kolejne 25 lat pracował jako dziennikarz i gospodarz licznych programów telewizyjnych w TVP1. Najbardziej rozpoznawalny gospodarz „Teleexpressu” (1991-2016). Następnie przez rok pracował w Telewizji WP, prowadząc m.in. #dziejesięnażywo. Teraz niezależny dziennikarz, influencer, youtuber (autor programu W Telegraficznym Skrócie) i prowadzący szkolenia dla biznesu z zakresu wystąpień publicznych. Autor książek, laureat czterech Wiktorów i dwóch Telekamer.
![](https://emba.inepan.pl/wp-content/uploads/Paliwoda-Matiolan´ska-Adriana-1030x687-180x180.jpg)
dr hab. Adriana Paliwoda-Matiolańska
Wykładowca, certyfikowany trener i tutor z międzynarodowym doświadczeniem (m.in. Vienna University of Economics, Roosevelt University w Chicago, Shanghai Accounting and Finance University, Universidad de Rey Juan Carlos w Madrycie). Współpracownik De Baak Institute z Holandii – międzynarodowej organizacji szkoleniowej z zakresu przywództwa, rozwoju osobistego i przedsiębiorczości. Adiunkt na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie (Katedra Handlu i Instytucji Rynkowych). Absolwentka programu IESE Business School IFDP (International Faculty Development Program) oraz CEEMAN IMTA (International Management Teaching Academy). Badaczka, specjalistka i ekspertka w obszarze etyki biznesu, społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju. Autorka książek i publikacji dotyczących etycznych, społecznych i ekologicznych aspektów zarządzania. Recenzent artykułów w międzynarodowych czasopismach oraz członek zespołów eksperckich oceniających wnioski w konkursach o przyznanie grantów naukowo-badawczych na poziomie narodowym i europejskim (NCN/SONATA,OPUS, KE/HORIZON). Aktywna propagatorka społecznej odpowiedzialności biznesu, zrównoważonego rozwoju i promotor różnorodności w praktykach zarządzania. Była członkiem kapituły konkursu „Lider odpowiedzialnego i zrównoważonego rozwoju” przyznającego wyróżnienia przedsiębiorstwom, które realizują zrównoważone podejście do rozwoju – traktując społeczną odpowiedzialność biznesu jako istotny element swojej strategii organizowanego przez ogólnopolski dziennik Rzeczpospolita w ramach projektu Smart CSR. Była też członkiem Rady Ekspertów konkursu Liderzy Odpowiedzialnego Biznesu organizowanego przez Pracodawców RP. Wielbicielka sztuk pięknych. Działalność naukową stara się łączyć ze wspieraniem rozwoju kultury w Polsce. Jako konsultantka Muzeum Krakowa – jednostki Muzeum Historyczne, współpracowała w przygotowaniach wystawy pt. „Maszyneria Teatru”, która została otwarta w dniu 26 października 2022 roku w oddziale Dom pod Krzyżem Muzeum Krakowa i jest dostępna do zwiedzania do 11 czerwca 2023 roku.
![](https://emba.inepan.pl/wp-content/uploads/2016/01/wykladowcy-emba-inepan-rogowski.jpg)
dr hab. Waldemar Rogowski
Doktor hab. nauk ekonomicznych w dyscyplinie finanse, profesor nadzwyczajny w Instytucie Finansów Korporacji i Inwestycji SGH. Kierownik Zakładu Zarządzania Ryzykiem w Instytucie Finansów Korporacji i Inwestycji SGH. Absolwent (magisterium) Szkoły Głównej Handlowej i Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (studia podyplomowe z zakresu prawa handlowego). Wieloletni praktyk gospodarczy – Dyrektor Departamentów Ryzyka i Klientów Korporacyjnych wiodących instytucji finansowych, obecnie ekspert w Biurze Informacji Kredytowej. Przez wiele lat Ekspert Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju Przemysłowego UNIDO. Z ramienia Banku Światowego Recenzent wycen przedprywatyzacyjnych w Ministerstwie Skarbu Państwa, głównie z sektora energetycznego i kopalni. Autor lub współautor ponad 100 publikacji z dziedziny finansów przedsiębiorstwa. Specjalizuje się w finansach przedsiębiorstwa, w tym w szczególności w rachunku efektywności inwestycji oraz zarządzaniu ryzykiem. Prowadzi zajęcia zarówno w ramach studiów licencjackich, magisterskich, podyplomowych jak i kursów, szkoleń i warsztatów dla instytucji finansowych i przedsiębiorstw.
![](https://emba.inepan.pl/wp-content/uploads/soroczynski-180x180.jpg)
dr inż. Bartosz Soroczyński
Prezes Zarządu firmy Polska Grupa Konsultingowa (www.pgk.pl), której podstawową działalnością są projekty doradcze, rozwój biznesu i sprzedaży, strukturyzacja finansowania, transformacja przedsiębiorstw oraz usługi nadzoru właścicielskiego.
Posiada ponad 20 lat doświadczenia w doradztwie, zarządzaniu, strategii, M&A, sprzedaży, finansach, inwestycjach zagranicznych i rynkach kapitałowych.
Wcześniej Vice President w firmie Philips Lighting, Dyrektor Generalny Oracle w Polsce i wieloletni globalny dyrektor w firmie IBM.
Doktor ekonomii, absolwent Harvard Business School i Politechniki Wrocławskiej.
![](https://emba.inepan.pl/wp-content/uploads/szelągowski-e1688119520316-180x180.png)
dr inż. Marek Szelągowski
Autor koncepcji „Dynamicznego zarządzania procesami biznesowymi” (dynamic BPM). Doświadczony praktyk zarządzania procesami biznesowymi. Od roku 2018 adiunkt w Instytucie Badań Systemowych Polskiej Akademii Nauk w Warszawie. Od 10 lat nauczyciel akademicki. Od ponad 25 lat związany z wdrażaniem rozwiązań informatycznych wspierających zarządzanie. Uczestniczył w tworzeniu i wdrażaniu rozwiązań informatycznych w obszarach księgowości, zarządzania kadrami, produkcji, spedycji, zarządzania projektami, zarządzania infrastrukturą IT itp. M.in. jako CIO Grupy Budimex odpowiadał za stworzenie i wdrażanie strategii informatyzacji. Zajmuje się wdrażaniem zarządzania procesowego w oparciu o zdroworozsądkowe usprawnienia i uproszczenia procesów, dobierając i wdrażając rozwiązania informatyczne odpowiednie do sytuacji klienta.
Jest autorem licznych artykułów naukowych i popularnonaukowych z zakresu zarządzania procesowego i zarządzania wiedzą oraz monografii „Dynamic BPM in the Knowledge Economy: Creating Value from Intellectual Capital” poświęconej przyczynom i konsekwencjom dynamicznego zarządzania procesami biznesowymi oraz zasadom jego wdrażania w organizacjach, z uwzględnieniem konieczności zapewnienia efektywnego zarządzania wiedzą. W badaniu AGH@BPM uznany za polskiego badacza zarządzania procesowego mającego największą liczbę publikacji w renomowanych czasopismach.
Zainteresowania badawcze:
- Dynamic Business Process Management (dynamic BPM),
- Zarządzanie wiedzą i procesami tworzącymi wartość dzięki wykorzystaniu wiedzy,
- Integracja dynamic BPM i zarządzania wiedzą w Przemyśle 4.0 / 5.0,
- Zarządzanie procesami biznesowymi w ochronie zdrowia,
- Wykorzystanie systemów informatycznych w zarządzaniu.
![](https://emba.inepan.pl/wp-content/uploads/2016/01/wykladowcy-emba-inepan-tkaczyk.jpg)
dr Joanna Tkaczyk
Doktor ekonomii w zakresie zarządzania, trener, adiunkt w Katedrze Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego. Specjalista w prowadzeniu szkoleń z zakresu marketingu, analiz rynkowych, reklamy, technik sprzedaży, obsługi klienta, zarządzania marką i zachowań konsumenckich.
Autorka ponad 50 artykułów, opracowań i monografii publikowanych w renomowanych czasopismach i wydawnictwach naukowych, a także internetowego serwisu edukacyjnego na temat marketingu (www.rynkologia.pl). Członek Stowarzyszenia ACR (Association for Consumer Research), EMAC (European Marketing Academy) oraz AAA (American Advertising Association). Kierownik Studiów Podyplomowych Zarządzanie Marketingowe, Zarządzanie w sektorach mody oraz Zarządzanie w sporcie w Akademii Leona Koźmińskiego.
![](https://emba.inepan.pl/wp-content/uploads/Ujwary-Gil-180x180.jpg)
dr hab. Anna Ujwary-Gil, prof. INE PAN
Profesor Instytutu Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk (INE PAN). Doktor i doktor habilitowany Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (Kolegium Zarządzania i Finansów). Założycielka i redaktor naczelny międzynarodowego czasopisma, pt. Journal of Entrepreneurship, Management and Innovation (JEMI), które jako nieliczne, interdyscyplinarne czasopismo o krajowym rodowodzie indeksowane jest w globalnych bazach Scopus i Web of Science. Założycielka i Prezes Fundacji Upowszechniającej Wiedzę i Naukę “Cognitione”, w ramach której powołała międzynarodowy think tank – Laboratorium Analiz Sieciowych (LAS), które zrzesza obecnie 24 ekspertów z 15 krajów. Członek Zarządu i Ekspert LAS. Laboratorium dedykowane jest analizie problemów zarządczych i biznesowych z perspektywy sieci relacji i występujących współzależności.
Autorka prac z zakresu analizy sieci organizaycjnej, zarządzania wiedzą, modeli biznesu, czy zarządzania kapitałem intelektualnym przedsiębiorstw. Stypendystka Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji w Norwegii. Kierownik projektu SONATA, Narodowego Centrum Nauki oraz badacz 7 RP UE w międzynarodowym projekcie Marie Curie Industry-Academia Partnerships and Pathways Programme (IAPP). Od 2001 roku związana z konferencją z serii Ekonomia-Finanse-Zarządzanie, pt. Współczesne wyzwania w polityce gospodarczej, biznesie i zarządzaniu, a od roku 2019 jej COnference Director. Redaktor naukowy ponad 30 monografii, w tym pokonferencyjnych. Członek Rad Naukowych międzynarodowych konferencji (np. Innovation Management, Entrepreneurship and Sustainability; European Conference on Innovation and Entrepreneurship; European Conference on Knowledge Management). Recenzent w międzynarodowych czasopismach (Scopus, Web of Science). Beneficjentka pierwszej nagrody za monografię, pt. Kapitał intelektualny a wartość rynkowa przedsiębiorstw (Ch&Beck, Warszawa) w konkursie PAN, KOiZ (2010) oraz beneficjenta w programie Doskonała Nauka (Ministerstwa Edukacji i Nauki), za książkę Organizational Network Analysis: Auditing Intangible Resources. New York, London: Taylor & Francis Group, która ukazała się w 2020 roku.
Strony:
• Sylwetka: https://inepan.pl/dr-hab–prof-ine-pan-anna-ujwary-gil/
• Laboratorium Analiz Sieciowych (LAS): https://fundacjacognitione.org/pl/laboratorium-analiz-sieciowych
• Journal of Entrepreneurship, Management and Innovation (JEMI): https://jemi.edu.pl/
• Konferencja Ekonomia-Finanse-Zarządzanie, pt. Współczesne wyzwania w polityce gospodarczej, biznesie i zarządzaniu: https://konferencja.jemi.edu.pl/pl/
• LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/anna-ujwary-gil-68546134/